صلاحی؛ انتظار مردم تفرش نگاه ویژه به این شهرستان است

پایگاه خبری تفرش:

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم تفرش از سند فرهنگی نگاه ویژه به این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، عباس صلاحی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی (20 آبان) در چهل و پنجمین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با مشارکت شهرستان تفرش برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه شهرستان تفرش از قطب های فرهنگی کشور است گفت: با توجه به تدوین سند فرهنگی استان، انتظار ما از این سند، نگاه ویژه به تفرش به دلیل وجود ظرفیت های که در آن وجود دارد است.

وی با بیان اینکه با وجود پتانسیل های بالقوه، این شهرستان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، ادامه داد: شهرستان تفرش با حفظ خاصیت بکر بودن و هویت اصلی خود از ورود فرهنگ اقوام دیگر به این شهر جلوگیری کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان تفرش یکی از قطب های دانشگاهی و فرهنگی استان نیز محسوب می شود، بیان کرد: وجود بزرگان و علما و دانشمندان در این شهرستان نشان از فرهنگ عمیق و غنی دانشگاهی است.
وی ادامه داد: دانشگاه تفرش  در سال ۶۷تاسیس شده و پس از گذشت دو دهه از تاسیس این دانشگاه هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت های خوبی برای تبدیل به قطب علمی استان را دارد، چرا که دانشمندان و اندیشمندان بسیاری در این خطه وجود دارند و این شهرستان قابلیت پرورش افراد در زمینه های مختلف را دارد.

تعزیه تفرش هنری اصیل و ماندگار

صلاحی در بخش دیگری از سخنانش به پیشینه تاریخی و مذهبی این شهرستان گفت: در شهرستان تفرش از دیر باز هنر شبیه خوانی و تعزیه خوانی مرسوم بوده و هنرمندان فعال در این عرصه همواره به انجام این سنت پرداخته و می پردازند.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی تفرش 300 عنوان برنامه تدین شده است، بیان کرد: این برنامه ها با محوریت مسایل فرهنگی و اجتماعی و با حضور گسترده افراد برگزار می شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی  افزود: تفرش قطب تعزیه و آیین های سنتی کشور است و شبیخوانان به نام کشوری در این شهرستان پرورش یافته و همواره رتبه های برتر کشوری در این زمینه را کسب می کنند.

وی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات برای حفظ و نگهداری هویت فرهنگی این شهرستان ضروری است چرا که صنعت و ثروت موید فرهنگ است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به همدلی، همراهی و همکاری مسئولان با یکدیگر تاکید کرد و گفت: اگر این همدلی و همکاری ایجاد شود ما شاهد رونق فرهنگی در بخش های مختلف می شویم.

وی با اشاره به اهیمت رونق و توسعه فرهنگی در شهرستان تفرش نیز بیان کرد: این مهم نیازمند همکاری  همه جانبه است و باید همه دست در دست هم دهیم تا شهری آباد و با غنای فرهنگی داشته باشیم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:49 | نویسنده : میثم اله وردی |